Garage och parkering

Det finns goda möjligheter att parkera bilen på ett bekvämt och säkert sätt hos Brf Ängby Backe. Föreningen har generöst med parkeringsplatser i varmgarage och dessutom ett antal platser utomhus.

Garage

Vårt garage består av 92 platser varav 5 är avsedda för MC.

P-platser utomhus

Mellan Björketorpsvägen 7 och 17 finns det 5 parkeringsplatser samt 2 gästparkeringar (som kräver särskilt P-tillstånd, se nedan).

Intresserad av p-plats:

Mejla info@brfangbybacke.se om du vill ha aktuell tillgång på platser eller vill ha mer information.

Säga upp din P-plats:

​​Mejla info@brfangbybacke.se och ange parkeringsplatsens nummer och meddela ditt kontonummer för återbetalning av eventuell erlagd depositionsavgift för fjärrkontrollen till garagedörren. Depositionsavgiften återbetalas först när du lämnat tillbaka din fjärrkontroll till styrelsen.

​​​Uppsägningstid för parkeringsplats: 3 månader ömsesidig.

Uppsägningstid för parkeringsplats, korttidshyra: 1 månads ömsesidig

Uppsägningstid för parkeringsplats vid flytt: per flyttdatum.

Gästparkering

​Mellan Björketorpsvägen 7 och 17 finns 2 gästparkeringsplatser (nummer 6 och 7). På dessa gäller 4 timmars fri parkering med ett särskilt parkeringstillstånd och parkeringsskiva. Parkeringstillstånd får endast medlemmar i Brf Ängby Backe.